Case: Retail Staffing AB

Coaching för ökad självinsikt, med fokus på kunden.

Retail Staffings fokus har alltid varit vad som är bäst för deras kunder. Genom att se vad som är bäst för våra kunder och kandidater sparar vi tid, pengar och resurser. För att maximera bemötandet av kunderna är det naturligt att man börjar med att ta hand om sina egna medarbetare. Ett sätt att göra det har varit att erbjuda alla möjlighet att få coaching för att öka sin egen självkännedom och förståelse för andra.


Kontinuerligt stöd för både individ och grupp.

Retail Staffing har anlitat Neways under flera års tid, både för coaching av de individuella medarbetarna och coaching av sitt team. Bland annat får alla nya stöd att reflektera kring sin egen personlighet och sina utvecklingsmöjligheter, genom en personlighetsprofil och ett individuellt samtal. Retail Staffing är ett företag byggt på mjuka värden. Ett starkt och glatt team är en viktig framgångsfaktor.

…Eftersom vi jobbar med och för människor känns det viktigt att satsa på vår egen utveckling och förståelse för oss själva och dem vi möter. Därför investerar vi löpande i coaching. Med säker och varm hand coachar Anna Kopp på Neways oss till ökad självinsikt, vilket ger ett starkare, tryggare och nöjdare team. Vi kan varmt rekommendera Neways!

Ulrika Mikkelsen, VD, Retail Staffing

Om kunden

Retail Staffing är ett nytänkande företag som arbetar med rikstäckande butikskedjor inom Retail och E-Commerce genom att rekrytera och bemanna med säljare till butiker och administrativ personal till kundtjänst, reception etc. Bolaget arbetar över hela Sverige och de nordiska länderna, och har bemanningspooler i Stockholm, Göteborg, Linköping/Norrköping och Skåne med totalt ca 400 butiker och över 450 butikssäljare. Med hjälp av expertis på kompetensförsörjning och modern teknik har Retail Staffing skapat en av branschens smartaste bemanningslösningar.

 

Meny